6 pași pentru a-ți menține tinerețea

6 pași pentru a-ți menține tinerețea

Tinerețea fără bătrânețe este un vis care îi obsedează pe oameni cam…de când se știu. Tinerețea fără bătrânețe și viața fără de moarte. Și chiar dacă până acum nu s-a descoperit rețeta (sau pastila) pentru tinerețea și viața veșnică, noi, muritorii obișnuiți, avem la îndemână și chiar la noi acasă câteva ”remedii” pentru a ne prelungi starea de bine, a ne menține pielea fermă, buna dispoziție, sănătatea și luminozitatea chipului. Într-un cuvânt: TINEREȚEA.

TINERETEIată șase dintre ele:
1. Legume și fructe în stare crudă – fiind vii, legumele și fructele sunt pline de vitamine, minerale și antioxidanți. Pentru a avea, însă, efect și pentru a te bucura de proprietățile lor reale, este important, însă, să le consumi crude. Nu fierte țșpe ore într-o ”zamă”, nu răsfierte într-o tocană, nu acoperite cu tone de zahăr într-o prăjitură. Așa cum le-a lăsat Dumnezeu. În stare crudă. Dar spălate, neapărat! Dacă nu provin dintr-o grădină organică. Pentru că s-au dus vremurile în care fructele și legumele nu aveau insecticide sau pesticide și puteau fi mâncate imediat ce le-ai luat de pe o creangă, o tulpină sau le-ai smuls din pământ
2. Bea apă – apa este cea care spală toxinele din organism și nu lasă substanțele dăunătoare să se acumuleze în rinichii și ficatul nostru. Sucurile carbogazoase nu intră în această categorie, dar poți bea cu încredere, pe lângă apă, ceaiuri din plante și frunze, apa cu câteva picături de zeamă de lămâie, sucurile stoarse din legume și fructe.

3. Dormi – e la mintea cocoșului că nopțile pierdute prin te miri ce crâșmă, la chefuri sau cine știe cum lasă urme pe chipurile noastre. Tocmai de aceea încearcă pe cât posibil să nu pierzi prea multe nopți și să-ți faci somnul. În cazul în care ai pierdut o noapte, poți apela, peste zi, la ”power nap” – un concept care se referă la somnul scurt, de maxim o jumătate de oră, care te va revigora imediat și va mai reduce din efectele nopții pierdute

4. Fă mișcare – studiile au arătat că mișcarea – indiferent de forma pe care o îmbracă – are efecte miraculoase în combaterea depresiei. Tocmai de aceea, dacă vrei să-ți menții mintea limpede și trupul tonifiat, nu te transforma într-un ”couch potato” (sedentar), ci fă-ți propriul program de mișcare. La început va fi mai greu, dar, după vreo săptămână vei intra într-un ritm care te va menține tânăr(ă)

5. Nu uita să RÂZI – zâmbetul și râsul sunt esențiale pentru a-ți menține o stare de spirit bună. Nu găsești motive, zici? Ia mai gândește-te. Lumea poate fi extrem de amuzantă și de veselă, dacă îi dai o șansă, o simplă rază de soare după o săptămână de ploaie fiind suficientă pentru a-ți aduce zâmbetul.

6. Ai grijă cum te îmbraci – cine spunea că ”haina îl face pe om”, nu vorbea prostii. Hainele pe care le îmbraci te pot îmbătrâni îngrozitor, sau te pot arunca în penibil, dacă la 50 de ani te-apuci să porți haine de adolescenți doar pentru a arăta că te simți tânăr(ă). Pentru a arăta tânăr(ă) cu efecte maxime, cel mai bine e, când te duci la cumpărături, să alegi haine din categoria celor pe care le poartă cei cu 5-10 ani mai tineri decât tine. 🙂

, , ,

No comments yet.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.