Grea treaba asta cu mâncatul sănătos (I)

Grea treaba asta cu mâncatul sănătos (I)

”Complicată” și ”foarte complicată” pare să fie treaba asta cu mâncatul sănătos. Și așa și este. Pentru că numărul din ce în ce mai mare de guri ce trebuie hrănite, nevoia de a asigura consumul, și banii mulți ai unora, de a prelungi termenul de garanție al alimentelor au transformat industria alimentară într-un colos ce, uneori, e mai bin să fie evitat. Cel puțin când vine vorba despre produse foarte procesate.

15

Conceptul de mâncare sănătoasă e diferit pentru fiecare dintre noi, în parte. Și dacă există persoane de-a dreptul obsedate de ceea ce bagă în gură (fie din groaza de a nu se îmbolnăvi, fie din teama de a nu se îngrășa, fie cu speranța că nu vor muri niciodată :D), mai sunt și oameni cărora nu le pasă. Nici cât negru sub unghie.

Îi vom ignora pe extremiști, și fără să pretind că aș fi o specialistă, o să spun cum cred eu că vine treaba asta cu mâncatul sănătos.

19

După cum spuneam și cu alte ocazii, nu cred, nici în ruptul capului, în raw veganism și nici  în alte regimuri de viață extreme, însă, paradoxal, am încredere deplină în hrana ”vie”. Adică, deși sunt convinsă că legumele și fructele sunt perfecte în starea lor pură, lăsată de Dumnezeu, nu consider că hrana noastră trebuie să arate, exclusiv în felul acesta. Așadar, cred cu tărie că legumele trebuie consumate în stare crudă. La fel și fructele. Și voi alege întotdeauna sucul din fructe sau legume proaspăt stoarse, în locul celor din comerț, și apa, în locul sucurilor cu tone de zahăr. Pe de altă parte, prefer hrana vie atunci când este combinată cu alte produse de origine animală, care, s-a demonstrat, fac bine sufletului, trupului și minții.

13

Iaurtul simplu (nu degresat), ouăle, brânza (de diferite origini și soiuri), semințele, puiul, curcanul, peștele, fructele de mare, mierea de albine, uleiul de măsline de cea mai bună calitate, cafeaua amară, ciocolata neagră fac, toate parte din punctul meu de vedere, din dieta sănătoasă. Ah și alcoolul. Nu în cantități industiale, evident.

Toate acestea, însă, nu le exclud pe cele ”nesănătoase”, care, atunci când sunt abordate din când în când, reușesc să ne ridice moralul și deși sunt bogate în zaharuri, carbohidrați și alte ”năzbâtii” care au marele potențial de a ne îmbolnăvi, cu siguranță n-o vor face dacă nu le vom consuma excesiv.

18

Un om înțelept și gurmand spunea la un moment dat: ”Dacă vrei să trăiești mult și bine, încearcă să-ți faci câte trei plăceri în fiecare zi.” Și am băgat la cap.

Da, știu, echilibrul trebuie găsit în toate. Asta face ca orice exces să capete o și mai mare profunzime și excentricitate :))))))

No comments yet.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.