Cum am slăbit? Pasul al III-lea. Cum combinăm alimentele

Cum am slăbit? Pasul al III-lea. Cum combinăm alimentele

Tradiția ne-a ”învățat” că, dacă vrem să fim bine hrăniți, trebuie să fim siguri că mâncăm ca oamenii botezați. Adică nu ne mâțâim la masă că aia nu mâncăm sau că aialaltă nu ne place, ci ne umplem ”blidu'” (farfuria) cum se cade, ochi, dacă se poate, și nu lăsăm nimic și mâțelor. Hmmm…Eu am fost un copil dezastru din punctul ăsta de vedere, pentru că, după spusele mamei, am trăit numai cu aer și numai Dumnezeu știe cum m-am făcut mare. 

3

”Nu-mi debe” (trad. nu-mi trebe) era la ordinea zilei și când a dat Dumnezeu, drăguțul, de am mâncat 3 mici, pe nerăsuflate, tata (pentru că numai el a asistat la minunea, minunățiilor) s-a crucit vreo 3 săptămâni și cam tot atâtea le-a repetat prietenilor, de i-a înnebunit, cum a mâncat copilă-sa (adică eu) trei (3!, TREI!!!!) mici :)))). O pacoste de copil. Asta am fost și apucăturile astea s-au ținut de capul meu, ca scaiul sau râia, dacă vreți, pentru că am rămas la fel. Adică, mănânc așa…..după cum mă apucă. Foarte puțină carne și și aia albă, multe legume, brânză zi de zi, iar din când în când trăiesc mai mult cu înghețată. Și uite că mi-am făcut și blog de gătit. Asta din cauză că-mi place să fac mâncare, deși, mi se întâmplă uneori, să mă satur de la aburi. Și când e să pun în farfurii ce am pregătit, ne trezim că mănâncă numai Lau.

Natura asta, a mea, sucită, a început să se re-manifeste când am decis că e cazul să slăbesc și când am realizat că nu am nicio șansă să rămân la kilogramele dorite (sau undeva, pe lângă ele), dacă voi continua să mănânc așa rău. Adică o ciocolată întreagă seara, fructele pe post de desert, sau să combin totul de-a valma. Că doar așa dă bine în farfurii, la români.

Dacă ți s-a pus pata că trebuie să slăbești, trebuie să fii sigur(ă) că vrei asta. Și odată mintea setată pe slăbit, vei vedea cum kilogramele se topesc, ca prin minune. Nu te gândi însă că să-ți setezi mintea e destul, pentru că nu rezolvi nimic dacă mănânci fix ca până acum și ești convins(ă) că slăbești.

15

Odată ce ți-ai făcut un plan de mini mișcare, e momentul să treci la pasul al III-lea. Treaba aia ”complicată” cu combinatul și necombinatul alimentelor.

Se iau două categorii mari și late (se vor trezi destui care vor spune că orezul nu intră la capitolul carbohidrați, etc, etc, dar așa e cel mai ușor de ținut minte):

Proteine                                           și     Carbohidrați

ouă                                                                   cartofi

carne                                                               orez

brânzeturi                                                   paste

produsele de origine animală            pâinea și toate celelalte din categoria ei

Iar apoi mai avem fructele și legumele (și dulciurile plus sucurile carbogazoase, care ele însele, sunt o categorie de evitat pe cât posibil sau de consumat cu (multă) măsură)

Regimul de ”slăbit”, nu este un regim (Doamne ferește!) ci este o dezobișnuire de obiceiurile care nu ne ajută cu nimic.
așadar, trebuie evitate combinatiile de proteine cu carbohidrati. Adică nu combini – nici în aceeași farfurie, nici la aceeași masă:

* carnea cu cartofii

* pastele cu carnea – aici se mai poate, dacă mănânci mai puține paste

* fructele cu masa – cel mai bun moment de a consuma fructele e cu o jumătate de oră înainte de masa propriu-zisă, sau la două ore după masă

Cum să mănânci:

* carnea (de orice fel, cu salată din legume proaspete, frunze verzi sau pregătite la grătar), pe post de garnitură

* ciorbele și supele fără pâine

* un singur fel la masă (să mănânci trei feluri e o nebunie!)

* să bei ceaiuri în loc de sucuri

*să o lași moale cu dulciurile și sucurile carbogazoase

* să-ți pregătești o salată bogată – la masa de seară, în special – cu legume proaspete, brânzeturi, poate 1 ou

Proteinele nu îngrașă. Oranismul are nevoie de ele pentru a-și reface celulele, însă, în cazul lor, conținutul de grăsime poate fi destul de mare. Tocmai de aceea e bine să le combini cu verdețuri sau fructe, să mănânci iaurturi pe care ți le îmbogățești tu cu fructe. Pe de altă parte, pâinea, orezul, pastele ori cartofii promit să-ți aducă foarte multă energie. Tocmai de aceea, dacă știi că stai toată ziua într-un loc, nu ești genul care aleargă la maraton sau obișnuiește să meargă mult pe jos, mai bine o lași mai moale cu ele. Asta dacă nu vrei să te trezești cu multe kilograme (neplăcute) în plus.


 

→ Cum am slăbit? Primul Pas

→ Cum am slăbit? Pasul al doilea

→ Da, am slăbit și mă mențin!

 

, , , ,

No comments yet.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.